Γ΄ θεματικός άξονας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ» – Τμήμα Δ1 & ΣΤ2

Στα πλαίσια της τρίτης ενότητας του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ», ασχολήθηκαν οι μαθητές με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη συμπερίληψη.


Έννοιες και αξίες, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, η αξιοπρέπεια, η ανεκτικότητα και ο σεβασμός προς τους άλλους, μαθαίνονται μέσω εμπειριών και πρακτικής, μέσω βιώματος και συμμετοχικών διαδικασιών και όχι με τυποποιημένες διαδικασίες και αυστηρούς ρυθμιστικούς κανόνες. Με βάση την παραδοχή αυτή ο στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν οι μαθητές μέσω δραστηριοτήτων που καλλιεργούν τις δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4Cs- Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, Επικοινωνία), να ευαισθητοποιηθούν, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες αναγνωρίζουν, αποδέχονται, σέβονται και επωφελούνται από τη διαφορετικότητα, αντί να την αγνοούν ή να την αποκλείουν.
Η γλώσσα, η εξωτερική εμφάνιση, η θρησκεία, οι πολιτικές ή άλλες απόψεις, η εθνική ή κοινωνική καταγωγή, η περιουσία, η αναπηρία, η κοινωνική τάξη, η εργασιακή απασχόληση, οι σεξουαλικές προτιμήσεις αποτελούν στοιχεία βάσει των οποίων λαμβάνουν χώρα οι διακρίσεις. Βασικές αιτίες θεωρούνται η άγνοια, οι προκαταλήψεις και τα αρνητικά στερεότυπα, ενώ στην πράξη οι διακρίσεις εκδηλώνονται ως απόρριψη, απαγόρευση ή αποκλεισμός ενός ατόμου ή μιας ομάδας ατόμων. Οι κοινές μορφές διακρίσεων ανάμεσα στα παιδιά είναι ο αποκλεισμός, ο εκφοβισμός και τα πειράγματα που βασίζονται στη διαφορετικότητα.
Αρχικά προβλήθηκαν σχετικά βίντεο, τα οποία αποτέλεσαν την αφορμή για συζήτηση πάνω σε αυτά τα θέματα.
Στα παιδιά στη Δ1 τάξης έγινε ανάγνωση του αποσπάσματος «Το χαρούμενο λιβάδι» από το βιβλίο της Γλώσσας της Γ΄ δημοτικού και είδαν έπειτα το σχετικό βίντεο. Στη συνέχεια κατέγραψαν στα φύλλα εργασίας που τους δόθηκαν το ημερολόγια που θα έγραφε η μαργαρίτα ή η παπαρούνα.
Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης κατέγραψαν στο φύλλο εργασίας που τους δόθηκε κάτι που γνωρίζουν καλά για τον εαυτό τους, κάτι που δε γνωρίζουν καλά για τον εαυτό τους, κάτι που οι περισσότεροι γνωρίζουν γι’ αυτούς και κάτι που θα ήθελαν να γνωρίσουν οι συμμαθητές τους για αυτούς. Τέλος, περιέγραψαν τον εαυτό τους με 5 λέξεις. Σε συνέχεια της δραστηριότητας αυτής μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο περιέγραψαν ένα γεγονός που τους στενοχώρησε πολύ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.