Α΄ θεματικός άξονας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – Ζω καλύτερα /Ευ Ζην – Τάξη Γ΄

Στον πρώτο θεματικό άξονα «ζω καλύτερα – ευ ζην» αφιερώθηκαν 6 εργαστήρια διάρκειας δυο ωρών το καθένα.

10  εργαστήριο: Το πρώτο εργαστήριο της πρώτης θεματικής ενότητας αφιερώθηκε σε εισαγωγικές έννοιες όπως: τι είναι διατροφή; Για ποιο λόγο χρειαζόμαστε την τροφή; Γνωριμία με τις 8 κατηγορίες τροφίμων: δημητριακά, γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, κρέας-αυγό, όσπρια, λίπη, γλυκά. Για εμπέδωση και εξάσκηση ακολούθησε διαδραστικό παιχνίδι με τις ομάδες τροφίμων. Στην αρχή εμφανίζονταν διάφορα προιόντα και τα παιδιά έπρεπε να βρούνε σε ποια κατηγορία ανήκει το κάθε προιόν. Στην συνέχεια, υπήρχαν αινίγματα τα οποία έδιναν πληροφορίες για ένα προϊόν καθώς και την κατηγορία τροφίμων στην οποία ανήκε και τα παιδιά έπρεπε να βρούν σε ποιο προϊόν αναφέρεται το αίνιγμα.

20 εργαστήριο: Στο δεύτερο εργαστήριο, αφού τα παιδιά εξοικιώθηκαν με τις βασικές έννοιες, αναλύσαμε την κάθε κατηγορία τροφίμων χωριστά. Μάθαμε ποια τρόφιμα ανήκουν σε κάθε κατηγορία, τονίσαμε την θρεπτική αξία- ενέργεια που δίνουν στον ανθρώπινο οργανισμό. Στην συνέχεια, αναφερθήκαμε στο πόσο συχνά κάθε κατηγορία τροφής είναι καλό να συμπεριλαμβάνεται στο εβδομαδιαίο μας πρόγραμμα, ώστε να έχουμε μια ισορροπημμένη διατροφή, μελετώντας την πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής. Τέλος, τονίσαμε πως για να έχουμε μια πλήρη και ισορροπημμένη διατροφή είναι αναγκαία η κατανάλωση τροφών από όλες τις διατροφικές ομάδες.Για εμπέδωση και εξάσκηση μοιράστηκαν στα παιδιά τρόφιμα όλων των ομάδων και τους ζητήθηκε με βάση όσα μάθαμε να τα κόψουν, να τα κολλήσουν και να κατασκευάσει το καθένα την πυραμίδα της ισορροπημμένης διατροφής.

30  εργαστήριο: Στο τρίτο εργαστήριο συζητήσαμε για τα γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό,βραδινό) που αποτελούν μια ισορροπημένη και υγιηνή διατροφή. Συζητήσαμε και δώσαμε ιδέες για ένα υγιηνό πρωινό,υγιηνές επιλογές για το δεκατιανό μας στο σχολείο, ένα πλήρες ισορροπημένο κυρίως γεύμα, τι κατηγορίες τροφίμων απαιτούνται να έχει, τροφές που θα ήταν καλό να τρώμε για απογευματινό και τροφές που αποτελούν ένα ελαφρύ και υγιηνό βραδινό. Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά για  τις διατροφικές τους συνήθειες και κατά πόσο το καθένα τηρεί τα γεύματα που είπαμε στην καθημερινή του διατροφή.

40 εργαστήριο: Το τέταρτο εργαστήριο αφιερώθηκε κυρίως σε εμπέδωση και βιωματικές κατασκευές όλων όσων είχαμε μάθει στο προηγούμενο εργαστήριο. Ξεκινήσαμε απολαμβάνοντας ένα υγιηνό πρωινό στην τάξη μας.Το κάθε παιδί είχε φέρει υλικά και φάγαμε όλοι μαζί. Στην συνέχεια, στα παιδιά μοιράστηκαν δυο σκίτσα. Το ένα είχε εικόνες τροφών και τα παιδιά έπρεπε να ζωγραφίσουν με κίτρινο χρώμα τις καλές τροφές και με καφέ τις βλαβερές τροφές. Το δεύτερο σκίτσο ζητούσε από τα παιδιά να χρωματίσουν  μόνο τις τροφές που είναι καλές για την υγεία μας. Στην συνέχεια, ακολούθησε η κατασκευή ενός σουπλά από κάθε παιδί μέσα στο οποίο του ζητήθηκε να φτιάξει ένα υγιεινό κυρίως γεύμα κατά την κρίση του κόβοντας και κολλώντας πάνω στο πιάτο τρόφιμα. Στο τέλος, το κάθε παιδί παρουσίασε το γεύμα που μας προτείνει και την θρεπτική του αξία.

50  εργαστήριο: Στο πέμπτο μας εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την σημαντικότητα και την θρεπτική αξία των φρούτων και των λαχανικών. Συζητήσαμε για τις επιλογές των φρούτων και των λαχανικών που έχουμε αναλόγως την εποχή που βρισκόμαστε. Τις διαφορετικές βιταμίνες που μας παρέχουν, αναλόγως το χρώμα τους. Έπειτα, τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν τα φρούτα και τα λαχανικά που γνωρίζουν χωρίζοντάς τα στις τέσσερις εποχές του χρόνου.

60 εργαστήριο: Το έκτο μας εργαστήριο αφιερώθηκε σε συζήτηση σχετικά με τον υγιεινό τρόπο ζωής. Είπαμε ότι δεν αρκεί μόνο μια ισορροπημένη διατροφή, αλλά απαιτείται ο συνδυασμός πολλών πραγμάτων. Αναφερθήκαμε στην αξία της καθημερινής σωματικής άσκησης, στην φροντίδα του σώματος μας, την υγεία μας τηρώντας τους κανόνες υγιηνής.Στο τέλος, για περισσότερη εμπέδωση τα παιδιά κλήθηκαν να συμπληρώσουν το δικό τους ημερολόγιο διατροφής-άσκησης έχοντας στο μυαλό τους τι από αυτά που μάθαμε έκαναν την προηγούμενη εβδομάδα. Τέλος,κλείνοντας την ενότητα τηςδιατροφής συμπλήρωσαν ένα διατροφοκουιζ 10 ερωτήσεων. Κάθε ερώτηση είχε 3 επιλογές απαντήσεων. Τα παιδιά έπρεπε να κυκλώσουν κατά την γνώμη τους με βάση όσα μάθαμε την σωστή απάντηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.